Så kommunicerar storbankerna till privatkunderna om Corona


Här finner du information från din storbank

Väldigt många svenskar har sina bankärenden hos storbankerna. Nedan har Comboloan sammanställt hur/var storbankerna SEB, Handelsbanken, Nordea och Swedbank kommunicerar på sina hemsidor, vi länkar till sidorna som skapats specifikt för effekterna av Corona.

SEB har en dedikerad samlingssida på hemsidan (se här), där man har följande delar som löpande uppdateras:

  • Marknadskommentar
  • Boränteråd
  • Råd till småsparare
  • Reseförsäkring
  • Försiktighetsåtgärder för verksamheten och kunderna

Handelsbanken har sida om Coronas effekter på hemsidan (se här), där man har följande delar som löpande uppdateras:

  • Uppmuntrar kunder att göra ärenden digitalt
  • Vad man måste tänka på innan man besöker ett bankkontor
  • ”Håll dig uppdaterad” (Marknadsnyheter etc)
  • Reseförsäkring
  • Uttalande från bl.a chefsekonom om Corona och effekter på ekonomin
  • Boränteindikatorn

Nordea har sida om effekterna av Corona på hemsidan (se här), följande innehåll:

  • Information om Nordeas tillfälliga amorteringsfrihet för bolånekunder
  • Företagskund, möjlighet att söka amorteringsfrihet
  • Privatkund, tips om börsen
  • Reseförsäkring
  • Uppmuntrar kunder att sköta bankärenden digitalt
  • Vad som gäller vi besök på ett Nordea kontor

Swedbank har en sida som fokuserar effekterna av Corona (se här) följande innehåll:

  • Swedbanks tillgänglighet och öppettider
  • Reseförsäkring
  • Världens börser
  • Tipsar om Swedbanks egna appar för privatkunder och företagskunder
  • Mer info från Swedbanks experter på olika områden